Menu Zamknij

Realizacja działań miejsko – gminnego projektu
KULTURALNA SZKOŁA


Wycieczka śladami Jana Pawła II

6 października 2021 r. dzieci i młodzież naszego Ośrodka wyruszyła na wycieczkę do Wadowic oraz Inwałdu. W Wadowicach zwiedzali Kościół, w którym został ochrzczony nasz Papież Polak, Jan Paweł II, oraz dom rodzinny Karola Wojtyły. Uczniowie byli zachwyceni prezentacją multimedialną, która przedstawiała miejsce narodzin i życia małego Karola. Jedliśmy również „kremówki papieskie”. Następnie udali się do Inwałdu. Po smacznym obiedzie, zwiedzili park rozrywki. Były różne atrakcje: gry zręcznościowe, kolorowe baseny kulkowe, park dinozaurów itp. Krajobraz z wieży widokowej z której widać na ” Ogród Papieski” zrobił na nas bardzo duże wrażenie. Pomimo pochmurnej pogody wszyscy wrócili bardzo zadowoleni. Wycieczka jest częścią miejsko – gminnego Projektu „Kulturalna Szkoła”, realizowanego w Ośrodku w roku szkolnym 2021/2022. /Zadanie nr. 5/

Kościół : jest duży i biały. Jest wysoka wieża. Kościół chrztu św . Jana Pawła II
widać młodzież, która ogląda transparenty zawieszone nad głowami.
dużo kolorowych świateł , w tle jest widoczna młodzież. Jest to wnętrze muzeum papieskiego.
w oddali pochmurne niebo, drzewa. Stoją dzieci. W dłoniach trzymają luki i strzały aby trafić do celu. Jest to wspólna zabawa.
widać wnętrze kościoła . W ławkach siedzą dzieci. Słuchają opowieści o historii kościoła.
widać wnętrze domu. U góry jest szklany dach. Z lewej strony na ścianie zawieszone są zdjęcia z życia Karola Wojtyły. Widać młodzież , która ogląda zdjęcia zawieszone na ściśnie.
widać wnętrze restauracji. U góry jest dużo świateł. Przy stolikach dzieci siedzą i jedzą obiad.
widać wizerunek Jana Pawła II , Papieża ułożony z roślin. Z lewej strony zdjęcia jest uczeń który ogląda ten wizerunek z wieży widokowej
W górnej części widać napis „ Ogród Jana Pawła II” Pod napisem widać grupę 3 uczniów i 2 nauczycieli. Jedna osoba siedzi na wózku inwalidzkim. Wszyscy są radośni

Zajęcia etnograficzne w Muzeum Niepodległości w Myślenicach.

28 września 2021 roku, uczniowie Szkoły Podstawowej odwiedzili Muzeum Niepodległości w Myślenicach. Pierwsze zajęcia w których uczestniczyli to zajęcia etnograficzne „Dawna wieś czyli Krakowiacy i Górale ziemi myślenickiej”. Bogate zbiory Muzeum zobrazowały uczniom, życie ludzi na dawnej wsi i pozwoliły w pełniejszy sposób poznać historię regionu. Wiedza przekazana w formie spotkania z przewodnikiem była bardzo wartościowa dla naszych uczniów. Zajęcia w Muzeum Niepodległości są częścią miejsko – gminnego Projektu „Kulturalna Szkoła”, realizowanego w Ośrodku w roku szkolnym 2021/2022. /Zadanie nr. 1/

na tle budynku z betonu , na schodach siedzi grupa uczniów , świeci słonce, na budynku napis Muzeum Niepodległości i logo w biało czerwonym kolorze
po prawej eksponaty za szybą, obok po lewej pani przewodnik i grupa dziewczyn i chłopców oglądają wystawę eksponatów
zielone tło ściany , na nim powieszona żółto zielona spódnica przed ścianą przędzalnia obok manekiny ze strojami regionalnymi góralskimi
grupa uczniów na tle wystawy narzędzi rolniczych, w pierwszym rzędzie kuca pięcioro uczniów, z tyłu stoi grupa uczniów w rzędzie
w pomieszczeniu z kamienia przy barierce stoja chłopcy i dziewczęta, na środku wisi lampa
na pierwszym planie ekran tabletu, z tyłu stoi trójka chłopców wpatrują się w informacje wyświetlone na ekranie

Założenia miejsko – gminnego projektu
KULTURALNA SZKOŁA


Od 1 września 2021 roku do 20 czerwca 2022 roku w naszym Ośrodku będzie realizowany pilotażowy miejsko – gminny projekt „Kulturalna Szkoła”. Pomysł powstania projektu jest efektem prac osób uczestniczących w Projekcie Myślenickiej Szkoły Ćwiczeń.

Główne cele projektu to między innymi:

  • doskonalenie kompetencji kluczowych w tym głównie kompetencji w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej oraz kompetencji osobistych, społecznych i w zakresie umiejętności uczenia się.
  • przygotowanie uczniów szkół biorących udział w projekcie do świadomego i aktywnego uczestnictwa w  wydarzenia kulturalnych gminy, regionu, Polski;
  • tworzenie warunków do rozwijania i aktywności twórczej uczniów w różnych dziedzinach kultury;
  • uświadomienie uczestnikom wpływu aktywnego uczestnictwa w kulturze na rozwój ich zdolności do współodczuwania do ekspresji w wyrażaniu siebie poprzez słowa i organizowanie najbliższej im przestrzeni;
  • poszerzanie wiedzy doskonalenie kompetencji kluczowych uczniów we współpracy z różnymi szkołami i instytucjami;

Więcej informacji o projekcie można przeczytać w Miesięczniku Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli „Hejnał Oświatowy” nr 10/206/2021
/wersja online dostępna na stronie https://mcdn.edu.pl/informacja-pedagogiczna/hejnal-oswiatowy/ /